Print

Veel gestelde vragen over de “Mijn Uitkering” (FAQ)

1. Ik heb een vraag over mijn DigiD

Voor al uw vragen omtrent uw DigiD kunt u terecht op de website van het DigiD

of u kunt op de volgende manieren contact opnemen:

  • Telefonisch via 088 123 65 55 (lokaal tarief) op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur

  • Via twitter: @digidwebcare. U krijgt - indien mogelijk - binnen een uur antwoord op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur

  • Per e-mail via info@digid.nl. U krijgt - indien mogelijk - binnen 48 uur antwoord. Vermeld in de e-mail uw telefoonnummer. Vermeld nooit uw gebruikersnaam en wachtwoord van DigiD in de e-mail.

Per post via DigiD - Postbus 96810 - 2509 JE Den Haag

 

2. De website van de gemeente ’s-Hertogenbosch laadt niet goed in mijn scherm

De beste weergave van ‘Mijn Uitkering’ heeft u met de nieuwste versie van Firefox, Google Chrome, Internet Explorer 8 e.v. of Safari. Deze browsers zijn gratis te downloaden bijvoorbeeld via Google.

3. Uw gegevens kloppen niet?

Als u het gevoel heeft dan uw gegevens niet kloppen, neemt u dan contact op met uw inkomensconsulent. Of u belt naar het Gemeentelijk contact centrum op telefoonnummer (073) 615 51 55.

4. Kan ik ook mijn inkomsten, vakantie of andere wijzigingen doorgeven?

Nee, dit is nu nog niet mogelijk. In de toekomst wordt dit nog uitgebreid. U kunt nu alleen uw e-mailadres en telefoonnummer wijzigen.

5. Krijg ik ook nog uitkeringsspecificaties per post?

Ja, voorlopig blijft u deze per post ontvangen. Het digitaal bekijken van de post is een extra service die we aanbieden. Dus de “papieren” post blijft bestaan.

6. Kan ik PIP ook raadplegen op mijn smartphone?

PIP is ook te gebruiken op een smartphone. Ook hiervoor geldt dat u eerst moet inloggen via Uw DiGiD.

7. U hebt een bewindvoerder?

Hebt u een bewindvoerder die u zaken behartigt? Dan kan het handig zijn om uw bewindvoerder te machtigen.Om zo via uw DigiD in te loggen op mijnuitkering.nl. De bewindvoerder kan dan uw specificaties inzien, maar bijvoorbeeld ook wijzigingen in uw situatie of eventuele inkomsten aan ons doorgeven. Neemt u hiervoor contact op met uw bewindvoerder.

8. Ik ben niet handig met werken op een computer. Kan ik hulp krijgen?

Jazeker. Wij bieden u de mogelijkheid om uw gegevens digitaal in te zien. Het is een extra service. U kunt nog steeds informatie op papier van ons krijgen. Net als uw specificatie. Wel is het zo dat we steeds meer digitaal gaan werken. Hebt u hulp nodig? De cursus Klik en Tik van de Gemeente ‘s-Hertogenbosch biedt uw hulp. https://www.bibliotheekdenbosch.nl/activiteiten/evenement/1968-klik-tik

Hier spijkert u gratis uw kennis bij. Ze helpen u bijvoorbeeld met het inloggen of downloaden van een bestand

9. Betaling

U dient er rekening mee te houden dat uw bank meestal nog 2 werkdagen nodig heeft om uw uitkering/vakantiegeld van de gemeente bij te schrijven op uw rekening. Wordt uw bijstandsuitkering via een ander aan u betaald, zoals bij budgetbeheer of de Gemeentelijke Kredietbank? Dan kan het enkele dagen langer duren voordat het geld op uw eigen rekening staat.

Wilt u zeker weten of uw uitkering/vakantiegeld is gestort op de aangegeven betaaldatum, dan kunt u hiervoor het beste contact opnemen met uw bank voordat u dit gaat navragen bij de gemeente zelf. De betaling van uw uitkering kan door de gemeente namelijk wel zijn betaald maar door uw bank nog niet volledig verwerkt en daarom ook nog niet zichtbaar zijn op uw bankrekening.

10. Hebt u nog andere vragen dan hierboven?

Neem dan contact op met het Gemeentelijk contact centrum via telefoonnummer
(073) 615 51 55 of kijk op de website van WeenerXL